snow

Wednesday 23 May 2012

Talking About Love

okey hari nie aku nk ckp psal bab cnte lah. klau member aku bace blog nie aku ckp psal cnte msti dorg akn ckp "dh pandai dh skrg ckp psal cinte.haha" comfem x lari pnye ayt tuhh!! Haha nk tau sb ape? sb aku nie lah salah seorg tean AEST yg x reti nk bercinte dn susah nk ckp psal lelaki terutama psal cnte!! sb aku x de pakwe cm mne nk ckp psal cnte kn, btol x?
dah 4 tahun aku x bercinte dhan mane2 laki lagi start umo aku form 2!! sb cinte lh yg wat kn aku dpt keputusan teruk akhir tahun form 1. and bapak aku lah yg memberi sokongan padu supaye aku x becinte wktu sekolah and bapak aku ckp jugak "kalau aku nk bercinte boleh tp tnggu lah dh habis skolah nnti. kau nk bercinte time tuhh kau bercinte lah tp bkn waktu kau belajar buang mase je" ehmm.. azam 2008 aku x nk bercinte smpai habis skola dan alhamdulilah janji dan azam aku terlaksana. cam x pecaye aku yg aku dpt laksana kn azam aku dgan bejaye kn!! and bile aku dh abiz SPM hari tuhh 2011. tros aku knal gan seseorg dlm fb nie.haha!! aku free boleh bercinte dh time tuhh!! tp kite org kawan je!! x lebih dri tuhh!!
Cinte ape itu cinte?? haha msti korg penah dgar soalan nie kn!! komfem femes kod soalan nie!! aku pon x tau nk jwb soalan nie. sb lain org, lain pendapat yee kn so mlaz nk jwb soalan cm nie!!
sekarang nie aku mule gan pendirian aku semule, aku dh x nk pikir psal cnte dan aku cume serah kn cinte aku jodoh aku kpade Allah yg maha besar!! biarlah die yg menentukn segale2 yee!!
aku senang untuk suke kan seseorg tuhh, TAPI susah untuk mencintai dirinya!!
so bile aku ckp aku suke lh kat si polan nie x bermakne aku dh jatuh cinte kat die!! cume suke sahaje s jgn lh salah fhm!! aku suke satu cerite tentang saidina fatimah dan saidina ali. kisah percintaan dorg
alangkah bgos yee klau percintaan aku cm dorg. atlist kite x bertepuk sebelah tgan!1 and now i try to be like them!! pray to Allah and aku harap aku jatuh cinte dgan suami aku di rumah ALLAH dan di ijab kabul kn juge sebagai pasangan yg halal untuk disentuhi di rumah ALLAH juge. amin.aminyarobbanaalamin.
nk bercinte tuh x salah tp ingat lah jgn terlalu bg harapan dkt seseorg yg blom tentu jd milik kite kelak memakan diri. Berserah lah segale yee kepade Allah agar kite dipertemukn dgan lelaki yg baik insaallah amin


My Secret Diary

No comments:

Post a Comment