snow

Friday, 26 October 2012

Terharu sekejap

sampai je aku dekat sentosa.. tros aku pergi TESCO tunaikan solat magrib.
lepas habis solat magrib. abang aku terus jemput aku dekat TESCO. 
Aku pon suruhlah abg aku berhenti dekat pasar malam nk beli Pizza sb adk aku yg kecik tuh nk.. beli jekan lah kn.. dah habis meronda  sambil cuci mata dekat pasar mlm. hahah.. tros aku naik kereta.
dalam perjalanan nk balik umah aku berboraklah dengan abbg aku..
entah macam mana boleh terkeluar topik psal rindu pon, aku  x tau lah.
abg aku ceritalah yang adk aku rindu sangat dekat aku  tiba2 abg aku pon ckp "bukan pika je yang rindu dekat kau, aku pon rindu dekat kau tau tak !!!" hahaha!! bapak lahh time tuhhh terharu gilerr abg aku yg brutal tuh rindu dekat aku beb.. 
 yang sakit hati nyee ada ke patut dia ckp "kalau kau balik selalu pon wat sakit hati jugakk.. baik x payah balik" setan kau bangg!! baru nk tangkap leleh dah buat aku jadi setan..haha!!

sedar x sedarr aku dh nk dekat sebulan x balik rumahh.. bukan dorg je rindu aku.. aku pon rindu gilerr dekat dorang.. smpai suatu hari tuhh lpas habis je semayang tross melalak aku menangis macam perumpuan mati laki dah..hahha!!! yang paling trok yee ialah bila dengar kuliah magrib jee msti teringat dekat family aku terutama ayah aku.. ehmm time tuh mang sedih gilerr.. smpai mcm tuh sekali rndu aku dekat family..
  tapi sekarang dh lepas rndu.. aku dh balik umahh.. best gilerrr..



Delete

mulai hari nie aku akan jadi Nur Ezzaty YG BARU..
Kejadian mlm tuh membuatkan aku tersedar dari khayalan ku selama nie.
Kejadian malam itu juga membuatkan aku jadi lebih matang.
Kejadian semalam mengajar aku erti Kehidupan yg Sebenar.

aku yakin dengan diri aku yang aku boleh berubah ke arah yang lebih baik. insaallah!!
malam tuh banyak mengajar aku erti kasih sayang..
haha!!! kau DELETE nombor aku dalam foh kau, aku akan  DELETE no kau sekalli dengan  diri kau aku akan DELETE dalam hidup aku... alhamdullilah malam tuh jugak nama kau dah tak de tempat dalam hati aku lagii..

 terima kasih YaAllah kerana izinkan aku melupakan dia!!
aku yakin setiap berlaku ada Hikmah nya yang tersendiri!!
bagus jugak kejadian malam tuh berlaku dekat diri aku.. 

Aku bersedia menjadi diri aku yang dulu!!
Aku bersedia untuk buka pintu hati untuk orang yg berhak mendapatkan cinta aku :)
                  DAN..!!!
Aku bersedia untuk menempuhi segala halangan.. dengan BERTAWAKAL kepada Nya :)





If One Day, You Come Back In My Life
I Will Make Sure That You Would NOT Take My Heart Anymore!!





Thursday, 4 October 2012

rindu family

semalam dekat PI waktu degar tazkirah tajuk Jagalah Allah Nescaya Allah Akan Menjaga Kamu..
ustaz tuhhh sentuh cerite psal ape entah aku lupe.. padahal baru je smalam dengar tazkirah tau,dah lupe.hahaha!! nmpak beno selalu makan maggi.hahaha.. tak tau lah tibe2 aku temenung sekejap terus teringat psal ayah aku, aku ckp dalam hati "mesti ayah suka bila dengar cerita pasal tajuk nie" dengan x sengaja bertakung air mata aku.. aku rindu dekat ayah aku :'(

sejak kebelakangan nie aku selalu pikir pasal ayah aku.. knape yee?? nbile temenung sekejap mesti teringan muke ayah aku.. muke mak aku.. adik aku... sayang aku dekat dorang :'( ehmmm bile dengar ceramah mesti akan teringat dekat ayah.. aku sentiasa menganggap dorg ada disisi aku waktu tuhh!! dan aku mengharap yang sebenarnyee kedua ibu bapa ku dengar sekali ceramah tuhh.. tapii tuh semua bayangan perasaan ku sahaja... mereka jauh dimata ku tapi dekat dihatiku :')

nak taip blog nie  pon dah bertakung air mata aku.. tapi tahan..

aku sedih sangat.. result statistic aku x bgoss.. agama x bgoss.. bi pon x bgos.. apetah lagi micro dengan akaun lagi lahh hancuss!! x payah ckp lah kn.. aku sedih sangat dengan keputusan aku.. tapi aku x penah tunjuk dekat kawan2 aku yg aku sedih dengan keputusan aku.. padahal dalam hati nie hanya tuhan je lah yang tahu... ehmmm.. aku betol2 kecewa dengan keputusan yang aku dapatt.. sangat mengecewekan.. kalau lah family aku tau terutama ayah aku tau keputusan aku teruk.. mesti ayah sedih sangat sb keputusan aku terok gilerr kott.. kawan2 semua dapat skor tinggi2 tapi aku???? ehmmmm :'((

ape lah nasib akukan.. dh berusaha.. tapi hasilnya bukan lah seperti yang diharapkan.. tapi mungkin smue nie ada hikmahh... hanya Allah saja yang tahu..
final exam nk dekat tapi aku masih lagi x study.. tkot yeee nak final exammm... apelah keputusan aku kn final exam?? bgos ke x???? entah lahh aku malas nk pikir bende nie..aku tawakal je lahh.. yang pasti mesti poiter aku jatuhhh.. arggghhhh!!!