snow

Friday 25 May 2012

Hikmah Hidup Bersendirian iaitu Single bagi Seseorang Wanita


nie psal handfon plak!! haha.. dh berape bulan lh aku x topap!! silap2 hari bulan boleh blank aku pnye sim x boleh gne sb x reti nk topap. kene beli no baru. kalau nk topap pon bkan aku msg gan spe2 pon. nk msg pakwe.haha!! silap besar lah aku mane ade pakwe.huhu!! kesian kat diri aku nie. x laku2 smpai skrg!! aku rase, aku kne nyayi lagu jodoh dri kumpulan wali band lah!! agak yee baru dpt jodoh kot.hahhaa!! tapi nnti nmpak sgt yg aku nie x laku sgt kn!! ape pon tak boleh!! 
x pe aku akn besabar!!teringat aku satu firman allah aku ade terbace suatu hari tuhh!! tp smpai skrg aku x jmpe buku tuhh!! puas aku cari smpai skrg tp aku masih ingat lh tp samar2. ape yg aku ingat  die psal cinta!! dengar yee!! ini yg aku ingat je taU!!

disatu pokok yg dipenuhi dengan buah apel yg begitu bnyak sekali, salah satu buah apel yg duduk dan berada di atas pokok itu , penah suatu ketika die berasa sedih kerana tiada seorg manusia pon yg memakan diri nya kerana die berada di tempat yg tinggi smpai manusia tidah boleh memetik nya.
maka Allah berfirman : jaganlah kau kesali tentang itu, dan kau ptot bersyuker kerana kedudukan mu tinggi tidak seperti buah2 yg berada ditanah , mereka telah menjadi busuk tanpa  dimakan oleh manusia dan dibiarkan begitu sahaja, dan engkau masih lagi cantik tidak terusik dan manusia menanti kamu untuk dimakan bile sudah masak begitulah juga dengan seorang perempuan yg tidak pernah disentuhi oleh mana2 lelaki dan tidak pernah bercinta, tidak bermakna die tidak sempurna tetapi ALLAH  menjaga kehormatan dan meletakan wanita itu ditempat yg tinggi  dan hanya orang yang layak sahaja akn memilikinya!! 

bagi perempuan yg rasa sedih sampai sekarang x bercinta  x de sape nak, jangan lah kite bersedih kerana kite x tahu yang sebenarnya Allah tengah menjage kite dan meletakkan kite didarjat yg tertinggi. sehingga lah smpai wktu untuk kite dimiliki!! ini lah yg selalu aku ingat smpai skrg bile aku bersendirian!! semoga aku tergolong dlm wanita yg dipelihara oleh ALLAH. Aminyarobbanaalamin.

My Secret Diary

No comments:

Post a Comment